До війни можна було побачити, як у Львові, як гриби після дощу, з’являлись багатоповерхові новобудови. У частині новобудов було передбачено парковки для автівок. Натомість у багатьох випадках будинки споруджували не зважаючи на те, де власники квартир ставитимуть свої авто. І це призводило до величезних проблем. Далі на lviv-future.com.ua.
Парковки, які економлять площу
Вчені різних країн одностайні у тому, що кількість автомобілів у різних країнах не співпадає з розвитком транспортної інфраструктури. Як наслідок – величезні корки. А корки – це втрата часу, а отже – коштів. Що вже говорити, якщо у корок потрапить карета швидкої, яка транспортує важкохворого пацієнта або пожежна, яка поспішає на чергове місце НП.
Найрезультативнішим і відповідним вимогам сучасних мегаполісів рішенням зазначених проблем можна назвати багаторівневі автоматичні паркінги. Це можуть бути як окремі багатоповерхові приміщення, так і металеві споруди, де автівки (без водіїв та з вимкненим двигуном) переміщує автоматизована система.
Завдяки багаторівневим парковкам можна зекономити величезну площу, яку займає звичайна автостоянка. Треба розуміти, що земля – далеко не дешева. Багаторівневі парковки дозволяють убезпечити авто від викрадення та пошкодження.
Багаторівневі парковки можуть розміщуватись в окремих багатоповерхових будівлях так і без спорудження будівель, коли автомобіль переміщають за рахунок ліфтів, пандусів та сходів.
Окремі багаторівневі парковки є справжніми технічними витворами. У німецькому місті Вольфсбург відкрився кілька років тому індустріальний парк під назвою Volkswagen Autostadt, який є цілим містом з офісом, музеєм і виробничим простором. Окрасою індустріального парку є дві 48-метрові споруди (16 поверхів), які являють собою багаторівневі паркінги. Автівки у цих спорудах потрапляють на верхні поверхи будівлі не по круговій рампі, а за допомогою спеціальних ліфтів.
У Львові поки лише проекти
У генеральному плані Львова передбачені різноманітні типи парковок. Встановити усі необхідні парковки планували до 2025 р., однак коронавірус і війна сильно підкорегували ці плани. Львівські експерти стверджують, що принаймні кожен п’ятий львів’янин користується автомобілем.
Громадські активісти зазначають, що з 2010 р., коли почав діяти новий Генплан, жодного паркінгу так й не збудували. Згідно з Генпланом, багатоповерхові паркінги планували звести поблизу Снопківської, Некрасова, Залізничного Вокзалу, М.Вороного та інших секторах.
Будівництво паркінгу на Вороного планували розпочати у 2006 р. Натомість власник земельної ділянки планує спорудити готель з підземним паркінгом на 70 паркомісць. Варто зазначити, що у історичній частині міста багатоповерхові паркінги заборонені. Під багаторівневий паркінг резервували територію, де звели торговий центр “Victoria gardens”.
А проблема із парковками у місті загострюється у зв’язку із зростанням чисельності авто. Станом на 1 серпня 2021 р. населення області становило 2486 385 мільйонів, тобто 497277 із них – автовласники. А це – приблизно 20% від усього населення Львівщини. За даними досліджень проведених 2021 р. ЛКП “Львівавтодор” за підтримки Німецького товариства міжнародного співробітництва, понад 38% львів’ян мають власні автомобілі.
Експерти, представники різних політсил стверджують, що головне – знайти інвестора, адже проект багатоповерхових парковок не з дешевих та не окупиться за кілька років. Пропонують збудувати комунальний багаторівневий паркінг на вул. Куліша.