Як електронна комерція стає одним з найдинамічніших секторів української економіки

За підсумками минулого року, Україна вийшла на друге місце в Європі за темпами росту ринку електронної комерції, поступившись першим місцем лише Великобританії.

І це з врахуванням вражаючих темпів росту самої ніші (на рівні в середньому 21% по світу) і того факту, що за показником ВВП наша країна займає передостаннє місце в Європі, а популярність оплати картками все ще бажає кращого в порівнянні з сусідами.

Щороку в AG Marketing ми формуємо зріз по динаміці розвитку ринку українського ecommerce,  та його основним трендам. І на основі наведеної вище статистики та ряду інших цікавих даних, можемо впевнено зробити висновки, що електронна комерція здатна вже зараз перетворюється в один з найбільш перспективних і динамічних секторів економіки нашої держави.

Ось декілька основних аргументів на користь цієї тези.

1. Ріст навіть в умовах економічних криз

Незважаючи на девальвацію національної валюти, слабкі темпи відновлення економіки та цілий ряд інших проблем, електронна комерція залишається фактично єдиним сегментом ринку, який показує стабільне зростання.

Для прикладу, за даними EVO Group, в 2018 році, українці купили в онлайні товарів і послуг на суму близько 65 мільярдів гривень. При цьому, у порівнянні з попереднім роком ринок виріс на 25% і продовжує рости.

2. Відсутність гравців глобального рівня

В Україну поки не прийшли світові лідери онлайн-ритейлу, такі як Amazon та eBay, не кажучи вже про величезну кількість інших інтернет-магазинів меншого масштабу. Єдиним помітним гравцем є AliExpress, але подальший ріст його частки в загальному обороті стримують певні проблеми з доставкою, яка займає в середньому 3-4 тижні.

Відсутність на ринку гігантів, чиї фінансові можливості дозволяють реалізувати швидку експансію, відкриває можливості для розвитку локальних лідерів, таких як Rozetka, Lamoda, Prom.ua та інших. Бюджети на такі напрямки інтернет-маркетингу як SEO і контекстну реклама, та інші подібні інструменти, складають вже десятки мільйони гривень.

Вже зараз вони достатньо добре закріпили свої позиції і сформували достатньо потужні бренди, щоб вистояти навіть у випадку можливого приход на ринок великих міжнародних гравців.

3. Інфраструктура рітейлу покращується

Логістична інфраструктура в Україні вже зараз знаходиться на досить хорошому рівні, і продовжує розвиватися. Справа в тому, що в країнах ЄС здебільшого домінують глобальні маркетплейси і міжнародні магазини-гіганти, що не дає місцевим гравцям достатніх ресурсів для розвитку.

В Україні ж все навпаки – ринок по факту поділений між компаніями-резидентами, які активно конкурують між собою за лояльність і гаманець наших співгромадян. «Нова Пошта» і «УкрПошта» активно змагаються в плані покриття і розширення спектру послуг, співпрацюють з крупними інтернет-магазинами і це допомагає розвивати ринок в цілому.

4. Потенціал ще дуже великий

Є два основних фактори, які найбільш суттєво впливають на ріст ринку електронної комерції: проникнення швидкісного мобільного Інтернету і ріст доходів населення. По обидвом цим пунктам Україні ще є куди розвиватися, а значить, потенціал для росту цього сегменту ринку, ще більш ніж достатній.

Висока динаміка розвитку, широкі можливості для нових гравців і легкість масштабування – всі ці фактори роблять ecommerce одним з найбільш перспективних секторів економіки.

І якщо ви вже давно задумувалися над тим, щоб відкрити власний інтернет-магазин – можливо саме зараз час зробити перші кроки в цьому напрямку.
 

Автор: Володимир Федоричак, «AG Marketing»

The website encountered an unexpected error. Please try again later.