Львів – місто, де курсують різноманітні види транспорту. Тут є доступним такий громадський транспорт як трамваї, тролейбуси та маршрутки.
Як з’явилися маршрутки у місті Лева та які види громадського транспорту були впродовж історії – детальніше розглянемо далі на lviv-future.com.ua.
Що було до маршруток
Першим громадським транспортом у Львові був омнібус. Це транспорт, який рухався за допомогою коней. Згодом на вулицях міста став доступний кінний трамвай, який мав рейкове сполучення.
Відкриття кінного трамвая відбулося у 1880 році. Перший маршрут громадського транспорту пролягав зі Залізничного вокзалу до Площі Митної. Невеликі вагончики тягнула упряж, що складалася з однієї пари коней (взимку – дві). Маршрут пролягав через Центр міста, та мав деякі відгалуження.
У 1894 році у Львові запрацював електричний трамвай. Його відкриття було зумовлене важливою подією у місті – Крайовою виставкою в Стрийському парку. Адже саме на цю подію з’їхалися гості з інших куточків Європи.
Деякий час в місті Лева діяли два види громадського транспорту: електричний та кінний трамваї. Однак переваги зручності та швидкості техніки переконали перевізників зупинися на одному. Тому в 1908 році кінний трамвай зник з вулиць Львова.
Цікаво, що в кінці ХІХ століття були пропозиції щодо впровадження в місті парового транспорту. Він мав бути швидшим за кінний. Однак такий проєкт залишився нереалізованим, адже мав багато недоліків в практичному застосуванні. По-перше, Львів – місто з нерівною місцевістю, де є велика кількість підняттів та спусків, що вимагає потужнішої тягової сили для транспорту. По-друге, при максимальній роботі паровий транспорт виділяв би велику кількість кіптяви, що забруднювало довкілля.
Поява перших маршруток у Львові
З часом інфраструктура міста модернізувалася. У 1914 році на вулицях Львова стали курсувати перші маршрутки. Щоправда це був приміський маршрут, який возив пасажирі від Львова до Брюховичів. В цей час селищі Брюховичі знаходився відомий курорт, тому автобуси їздили кожні дві години зранку і до вечора (з шостої по восьму години).
Перші маршрутні перевезення по місту були відкриті вже в 1928 році. Це зумовлено тим, що Перша світова війна призупинила будь-які реформи в життя Львова та сконцентрувала усі зусилля на воєнних діях. Тоді більшість автобусів забрали на потреби армії.
Відтак, перший маршрут «А» почав курсувати від площі Бачевських (пізніше перейменовано на Кропивницького) до аеродрому на Скнилові. Автобуси їздили по місту щогодини: від шостої години ранку до десятої години вечора. Пізніше через високий пасажиропотік та потребі жителів у розширенні автобусного сполучення, відкрили інші маршрути – «В»,«С», «D» та «Е».
Нові автобусні маршрути з’єднували Центр міста та так званий Новий Львів, а також їздили вулицями: Стуса, Панаса Мирного, Стрийській, Клепарківській та Замарстинові.
Першим автобусом, який їздив по місту був марки «Lancia» італійського виробництві. Транспорт мав можливість перевозити близько тридцяти пасажирів, з них – дев’ятнадцять місць для сидячих.
Пізніше з’явилися автобуси моделі «Saurer» польського виробництва. В цих автобусах могли розміститися двадцять шість пасажирів. Згодом вулицями почав їздити транспорт марки «Ursus AW», що міг перевозити максимально двадцяти двох львів’ян.
Після Другої світової війни до Львові завезли більш вмісткі автомобілі «ЗіС-16», які були розраховані на тридцяти сімох пасажирів. В цей час транспортне сполучення міста активно відновлювалося, з’являлися нові маршрути.
Вже у 60-х роках ХХ століття по Львові курсувало більше як сорок видів автобусів за п’ятнадцятьма маршрутами. Цікаво, що тоді на вулицях міста також їздили й автобуси львівського виробництва «ЛАЗ-695».
Загалом у ХХ столітті столітті автобуси стали важливим громадським транспортом Львова, яким охоче користувалися місцеві жителі. Адже це було зручно та дало змогу швидше дістатися до іншої частини міста.