Незважаючи на те, що тривалий час керівництво країни просто “забувало” за власне військо, вирішуючи свої особисті питання, будуючи палаци та виводячи за кордон мільярди доларів, в Україні збереглися потужні підприємства військово-промислового комплексу. Одне з них – Львівський бронетанковий завод. Детальніше про нього розповість lviv-future.com.
Вдалось вистояти
Історія Львівського бронетанкового заводу бере свій початок ще у травні 1944 р., коли Комітет Оборони СРСР своїм наказом створив пересувний бронетанковий завод, який мав дислокуватись у Києві. До завершення війни було далеко, радянські війська несли відчутні втрати у бронетехніці, які слід було поповнювати. Частину підбитої бронетехніки можна було врятувати та повернути у стрій. Після звільнення Львова від німецьких військ, завод почав працювати на території міста, ремонтуючи Т-34 та легкі СУ-76. Першим командиром був полковник М.Завалишин.
У 1950-ті рр. працівники заводу почали ремонтувати танки Т-54 та Т-55, броньовані тягачі та іншу техніку. У 1980-х рр. розпочалось освоєння танків Т-72. На підприємстві було виготовлено машину розмінування БМР-1. Завод виготовляв також цивільну сільськогосподарську техніку – гусеничний кран КГС-16, гусеничний тягач ГТУ-1-05, гусеничний трактор з конверсійної техніки ЛРМЗ-460 та інші.
З настанням Незалежності, підприємство, як і інші установи колишнього СРСР, страждало від недостатнього фінансування, відтоку робочої сили та інше. Однак вдалось вистояти і вже з 1995 р. розпочався випуск продукції й на експорт. На заводі ремонтували танки Т-72-Б, випускали різноманітні тягачі.
Модернізація танків, “Дозор-Б” та інше
Станом на 2012 р., на підприємстві працювало понад 900 осіб. З початком протистояння на Донбасі, українське військо відчуло особливу потребу у підприємстві, адже на Сході України ЗСУ активно застосовували бронетехніку, несли відчутні втрати. Робота у мирний час це одна річ, а в умовах фактичної війни – зовсім інша. Завод повернув у стрій сотні одиниць різноманітної техніки – танки, БТР, БМП. Окрім цього працівники освоїли й численну господарську техніку – ЛіАЗ-5256, тягач ГТУ-1-0,5, бульдозери ЛРМЗ-460 і ЛРМЗ-580, інше.
На заводі виконують кування, ремонт вантажопідйомного обладнання, термічну обробку деталей та багато інших робіт. На заводі ремонтують та модернізують танки Т-72 та Т-64, з 2015 р. розпочали випуск легкого бронетранспортеру “Дозор-Б”. Працівники заводу розробили нову БРЕМ “Зубр”. У грудні 2021 р. з’явилося повідомлення, що на підприємстві було відремонтовано та модернізовано партію бойових машин піхоти БМП-1. На БМП було встановлено сучасні приціли, прилади нічного бачення, цифрові радіостанції.
На підприємстві, що входить до “Укроборонпрому”працюють потужні кадри з величезним досвідом.
Один з них – 80-річний інженер-конструктор Михайло Олійник, який відпрацював на заводі понад 50 років, який є власником 14 авторських свідоцтв. Не дивлячись на гучні скандали, пов’язані з керівництвом підприємства та корупцією, завод продовжує виконувати замовлення, роблячи вагомий вклад у зміцнення обороноздатності нашої країни.