У 2019 році в експериментальному режимі в Україні Міністерство інфраструктури збирається запровадити приватну тягу на залізниці. Про це заявив Міністр інфраструктури України Володимир Омелян, передає прес-служба Міністерства інфраструктури України.
Як повідомляє інформаційний портал “lviv-future“, Міністр інфраструктури України наголосив, що агропромисловий комплекс є однією з найважливіших галузей національної економіки, але в той же час аграрна сфера страждає від прогалин з логістикою. Тому у Міністерстві інфраструктури працюють над виправленням ситуації та вирішенням застарілих проблем із перевезенням аграрної продукції. Одним із варіантів вирішення цієї проблеми, на думку міністерства, стане введення приватної тяги на залізниці. Про це він сказав:
“По-перше, ми поступово забезпечуємо залізницю тягою. За підтримки Президента України підписано контракт із General Electric на поставку локомотивів до України. Укрзалізниця вже отримала 22 тепловози, решта 8 доукомплектовуються і будуть передані Укрзалізниці в середині березня. По-друге, цього року в експериментальному режимі ми запроваджуємо приватну тягу на залізниці. По-третє, вантажні вагони АТ “Укрзалізниця” будуть здаватись в оренду на електронних аукціонах ProZorro.Продажі.”
Міністр пояснив, що завдяки онлайн-сервісу “Укрзалізниця” планує перейти на електронну систему продажу та котирування вартості перевезень у вантажних вагонах. Це дозволить сформувати об’єктивну картину на попит вагона з боку ринку й визначити збалансовану вартість вагона для клієнта.
Омелян зауважив, що в умовах нестачі вагонів бізнес вимушено переходить на дорогу і везе вантаж автомобільним транспортом, але це не має відбуватися з порушенням габаритно-вагових норм. Раніше пан Володимир зазначав, що Міністерство інфраструктури України завдяки залученню приватної локомотивної тяги покращить важку ситуацію з локомотивами і переламає тренд не зовсім ефективної діяльності “Укрзалізниці”. Таким чином, відбудеться подвійна вигода: здійснюючи приватні перевезення (будь-яких товарів) та співпрацюючи з приватними особами, бізнесменами, залізниця буде підвищувати свою рентабельність.
Пригадаємо, наприкінці минулого року одразу кілька українських підприємств гірничо-збагачувального комплексу звернулись до прем’єр-міністра України Володимира Гройсмана зі скаргою на дії Укрзалізниці, яка різко зменшила об’єми перевезень продукції, чим поставила під загрозу виконання експортерами умов міжнародних контрактів.