П’ятниця, 19 Квітня, 2024

Водію, передайте решту!

Вони стали героями анекдотів. На них вічно нарікають, на них скаржаться, звинувачують у всіх гріхах. І це не поліцейські, не колектори, а водії львівських маршруток. Детальніше на lviv-future.

Відсутність туалетів, постійні сварки…

В Інтернеті на сайтах можна знайти чимало оголошень щодо вакансій водія автобусів/маршруток у Львові. Це легко пояснити – внаслідок епідемії коронавірусу, локдаунів, жорстких обмежень щодо перевезень пасажирів, пасажирський транспорт втратив велику кількість прибутків, а водії почали масово звільнятись. Це й не дивно, адже пересічний водій може запросто влаштуватись на відповідну роботу у Польщі (та отримувати від тисячі доларів), або взагалі перейти у далекобійники.

Водіям у Львові обіцяють зарплату від 15000 гривень, соціальний пакет, житло (для іногородніх). Однак на практиці все зовсім по іншому.

Аби влаштуватись водієм маршрутки, особа повинна мати належний стан здоров’я, водійські права категорії D, яка дозволяє керувати автобусами, певний водійський стаж. Потенційного водія маршруток випускають на різні маршрути, перевіряють на знання правил дорожнього руху.

Робочий день маршрутчика починається з перевірок: водії проходять обстеження у лікаря, який перевіряє чи немає алкоголю в крові, вимірює тиск. Далі водій перевіряє свій транспортний засіб. Машину оглядає також механік. Якщо все в порядку – водій виходить на маршрут.

Робочий день водія розпочинається приблизно о 06:00-07:00 і згідно з офіційного графіка, триває 8 годин. Однак на практиці водії працюють значно довше. Цей робочий день – суцільне потрясіння. Водій не лише керує транспортним засобом, а й виступає касиром – отримує кошти за проїзд, передає решту, вимагає сплатити за проїзд “зайцям”. Майже всі водії скаржаться на те, що отримують зарплату за транспортування, а не за “операції з грошима”. 

Водії вступають у постійні конфлікти та сварки з пасажирами. Водій стає об’єктом агресії пасажирів, якщо не відчиняє всі двері або не зупиняється на зупинках, вимагає кошти з “зайців”, довго стоїть у заторі та інші причини.

Водій є водночас й касиром

Водії нарікають на те, що у “години пік” у маршрутки набивається величезна кількість людей, частина з яких просто не оплачують проїзд або стверджують що мають посвідчення, однак не показують яке саме. У переповнених маршрутках іноді трапляються крадіжки й потерпілі пасажири перекладають частину провини на водіїв.

Водії мають працювати за графіком, однак через постійні затори навіть найвправніші маршрутчики вимушені простоювати іноді годинами. Водії нарікають на те, що у них немає кімнат відпочинку, доводиться нашвидкуруч аби-як поїсти та продовжувати возити людей. Доводиться також бігати у пошуках туалету, оскільки останні “на вагу золота”. 

У дорозі водій відповідає не лише за свою безпеку, а й безпеку пасажирів. Постійні стреси впливають на здоров’я водія. Нещодавно у ЗМІ можна було побачити новину про те, що водій помер на роботі від серцевого нападу.

Статевий акт у салоні, проволочив тіло 7 кілометрів

Незважаючи на важкі умови праці, частина водіїв самі неналежно виконують свою роботу, потрапляють в епіцентр скандалів. На зупинках громадського транспорту водії у багатьох випадках відчиняють лише передні двері, що створює страшні незручності як для тих хто бажає потрапити до салону, так й для пасажирів, які прагнуть покинути маршрутку.

Пасажири постійно роблять зауваження водіям, сваряться з останніми через те, що ті під час руху говорять по телефону, ігноруючи звернення пасажирів. Це може привести до ДТП.

Ще одна негативна риса багатьох водіїв – хамство. Водій може не лише облаяти пасажира, а навіть висадити чи навпаки, не пустити до салону, навіть якщо у людини є посвідчення на безкоштовний проїзд. Нерідко водії розпускають й руки. 20 травня 2021 р. два водії маршруту №184а побилися за пасажирів на вул. Мазепи.

Пасажири постійно нарікають на бруд всередині салону, на страшну задушу у літню пору. Та що там бруд, якщо деякі водії примудряються ходити у туалет поряд з транспортним засобом, а то й просто на його сходи. Одного з таких водіїв (17-й маршрут) небайдужі навіть сфотографували.

Водій, якій примудрився сходити у туалет просто на сходи

Ходіння у туалет під маршрутку, хамство це ще квіточки, у порівнянні з іншими курйозами. У 2015 р. громадські активісти зробили відеофіксацію того, як у робочий час у салоні маршрутки 217-А  дівчина одягала білизну після…статевого акту з водієм, пише Захід.нет.

Восени 2021 р. не лише Львів, а й усю Україну сколихнула моторошна подія – 20 листопада водій маршрутки №138 збив у центрі міста двох монахинь, а тіло однієї  з них проволочив через усе місто, на відстань понад 7 км.  

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.