Субота, 18 Травня, 2024

Арсен Костенко – програміст зі Львова, який влаштувався на роботу у Twitter

Львів’янин Арсен Костенко у студентські роки мріяв потрапити до Кремнієвої долини. Спершу він навчався в Києво-Могилянській академії, потім – у Дрезденському технічному університеті, а ще пізніше – у Мадридському політехнічному університеті. У 2012-му Арсен переїхав до США, де влаштувався на роботу в корпорацію Sony, а згодом став частиною Twitter та інших відомих компаній, пише lviv-future.com.ua.

Переїзд до США та робота в Sony

Для інтернет-журналу AIN.UA Арсен розповів, що в Україні він працював у EPAM – американській компанії, що розробляє програмне забезпечення. Потім влаштувався у Grammarly – українську онлайн-платформу, де штучний інтелект перевіряє правильність написання тексту англійською мовою.

З часом Арсен зрозумів, що не впевнений, чи буде розвиватися Grammarly  та що йому бракує знань про те, як потрібно правильно будувати цікавий продукт. Найбільше корисної інформації у цій галузі можна отримати в Кремнієвій долині чи десь поблизу неї. Через деякий час знайомі Арсена почали шукати працівників для підтримки продукту Video Gorillas, який був створений і проданий корпорації Sony. Тоді Арсен влаштувався на роботу в Sony, працював віддалено з України, а через трохи корпорація оформила йому H1-візу, і Арсен переїхав до Лос-Анджелеса.

З юридичними питаннями та проживанням перший місяць допомагала сама компанія, а потім програміст орендував житло сам. Знайти довгострокову оренду в США – завдання не з легких, адже орендодавці звертають увагу насамперед на кредитний рейтинг – важливий фінансовий ідентифікатор людини у США. Кредитної історії в новій країні в Арсена ще не було, тож єдиним варіантом було запропонувати більшу заставу.

У Sony Арсен потрапив у підрозділ New Media Solutions, де працював над різними відеосервісами. Після того, як Sony придбала кіно- й телекомпанія Columbia Pictures, тут почали викладати плівкові фільми в онлайн-простір. Арсен займався створенням систем, які оцифровують фільми в потрібних форматах.

Через 4 роки Арсен усе ж пішов із цієї роботи, оскільки програмно-апаратні системи – це не основна частина діяльності компанії Sony, тож він і його підрозділ відчували себе як другорядні члени команди.

Відбір у Twitter

У 2015 році колишньому однокурснику Арсена запропонували нову роботу, а на своє місце в компанії Twitter він порекомендував саме Арсена. Однак проста рекомендація не давала жодних гарантій чи пріоритетів. Щоби отримати роботу, треба було пройти три етапи. Перший етап – телефонна співбесіда, коли менеджер з’ясовує адекватність кандидата та його обізнаність у темі, а потім staff-інженер (тім-лід) дає розв’язати певні технічні завдання. Другим етапом є завдання, яке дають на виконання додому. А третій етап –особистий візит до офісу.

Щодо завдань на співбесіді, то одним із них було продумати архітектуру системи рівня Twitter: скільки активних користувачів, скільки людей просто читають стрічку, а стільки щось дописують. Так намагалися оцінити здатність кандидата до прогнозів та оцінювання.

Попри негативні відгуки щодо співбесід у Twitter, Арсен заявив, що найгірші умови на співбесідах у компанії Amazon. Там протягом 4 годин кандидата опитують 12 людей. У швидкому темпі потрібно писати код фломастером на дошці.

Пройшовши відбір у Twitter, програміст зайнявся продуктом SnappyTV –  стартапом, який дає змогу вирізати з живого стріму шматки відео і перетворювати їх на дописи в соціальних мережах. Цей сервіс активно використовує NASA. Якось, коли до орбітальної станції відправили трьох космонавтів, то момент стикування NASA вирізала за допомогою цього сервісу й виклала у своєму Twitter. Робочі моменти Арсен описав формулою 60/40, де 60 – це рутинні завдання, 40 – завдання технологічно вимогливі й водночас цікаві.

Ділова культура у Twitter

За словами Арсена, між компаніями Кремнієвої долини та іншими світовими компаніями помітна велика різниця. В Долині основою взаємовідносин є повага одне до одного. Там працюють мегарозумні люди з хорошою освітою та великим досвідом. Навіть коли в когось у команді виникає на перший погляд дивакувата ідея, до цієї людини все одно прислухаються.

Українців від американців відрізняє те, що в нас немає культури конкуренції. Ми частіше будемо сперечатися між собою, ніж визнавати та поважати своїх конкурентів. Американці звикли доводити свою першість та кращість над суперниками саме в роботі, а не на словах. У Twitter вміють визнавати свої проблеми та не заперечувати їх, а лише виправляти й постійно вдосконалюватися. Конкуренція стає стимулом до дії.

Ще одна суттєва відмінність – проекологічна та просоціальна позиція. Американські роботодавці дають дозвіл брати вихідні, якщо людина планує в цей час займатися соціально корисною справою, як-от поприбирати в парках чи принести їжу бездомним.

Крім того, в американських компаніях розуміють, що працівники мають ще безліч справ, окрім роботи, тож намагаються організувати робочі місця так, аби деякі побутові справи працівники могли виконувати навіть на роботі. У Twitter, наприклад, є ательє, хімчистка та внутрішня пошта.

Офіс Twitter

Усі дії керівництва Twitter радикально прозорі, тобто робітники знають заздалегідь про всі зміни чи нововведення, які планує компанія, також співробітники знають різні секретні дані. Відкрите спілкування фахівців різного рівня між собою та фахівців із керівниками – один із основних китів компанії.

Тимчасове повернення в Україну

Попри всі переваги американських компаній, Євромайдан став причиною, чому Арсен повернувся в Україну. Він пішов до керівництва й сказав, що переживає за рідних, тому їде на місяць. Його відпустили, однак попросили працювати віддалено. Вдома він роздав гроші тим, хто потребував, допоміг із технікою.

Через місяць, як і планував, повернувся назад. У США в той час почали об’єднуватися всі українці. До слова, як розповів Арсен, раніше був помітний комплекс меншовартості, тобто українці часто соромилися розповідати, звідки вони родом. Проте після 2013 року все змінилося, почали створювати волонтерські організації, активні групи, які збирали допомогу бійцям АТО, біженцям тощо.

Подальше працевлаштування

Після двох років роботи у Twitter Арсен влаштувався тім-лідом у компанію Pinterest, де займався відео, хоч і Pinterest – це переважно картинки. Відео використовували для реклами.

У тому ж 2014 році за Арсеном почала полювати компанія Netflix, однак чоловік відмовився від співпраці, бо все, що його тоді турбувало, – війна в Україні. У 2017 році Netflix запропонував йому знову роботу, після чого Арсен погодився, а тоді пройшов співбесіду.

У Netflix роблять акцент на високому рівні автономії робітника. Там не звертають увагу на те, що ти новенький чи стажист. До того ж у компанії доволі суворий відбір. Якщо кандидат у першій половині дня під час співбесіди добре себе не проявив, то на другу частину його навіть не запрошують. Проте Арсен таки пройшов, його завданням у Netflix стала побудова HTML-систем навколо відео, тобто адаптація відеофайлів під різні розміри екрана мобільних телефонів.

Спершу програміст працював у відділі із 40 людьми, пізніше – у відділі Media Cloud Engineer із 60 співробітниками, серед яких багато українців, зокрема, з Києва, Дніпра, Запоріжжя та Одеси.

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.