Четвер, 25 Квітня, 2024

Історія трамвайного маршруту №2

Одним з найдовших трамвайних маршрутів Львова є маршрут №2, який сполучає вул.Личаківську з вул.Коновальця, є, напевно, найбільш популярним серед студентів. Трамвай №2 має давню історію. Далі на lviv-future.

З історії

Трамвай у Львові з’явився ще у далекому 1880 р. До 1908 р. пасажирів у вагонах перевозили коні. Лише навесні 1893 р. була затверджена перша лінія електричного трамваю, яка пролягала від вокзалу до Личакова. Лінія прокладала віденська фірма Сіменс-Гальске. Навесні 1894 р. на експлуатації прибули перші вагони нової лінії. У 1908 р. кінний трамвай взагалі зник, а вже станом на 1909 р. довжина ліній електричного трамваю становила вже 25 км. У 1906 р., згідно з нумерацією, з Головного Вокзалу до Личакова прямував маршрут “ŁD”. Одноколійний маршрут з Личаківської повертав по теперішній вул. Долішній на ст.Личаків. У лютому 1914 р. запустили невеличку лінію що сполучала Личаківську Рогатку з Личаківським вокзалом. 

Трамвай, який курсував до станції Личаків, 1910-ті рр.

Далі вибухнула війна, яка внесла корективи у всі сфери життя населення Львова. Після війни, у 1948 р. трамвай курсував по вул Личаківській до 28-го Авторемонтного заводу. Його кінцева зупинка знаходилась приблизно навпроти сучасного магазину “Єва” (Личаківська 191). Ще у 1990-ті рр. мешканці району могли бачити рейси, які залишились поблизу заводу.

З 1960-х рр. трамвайний маршрут перенесли на вул.Пасічну. Це було доцільне рішення, оскільки трамвай не заважав руху автотранспорту. На кінцевій зупинці водії трамваю могли відпочити, відвідати туалет. Щоправда вечорами, львів’яни, чиї будівлі знаходяться неподалік кінцевої зупинки трамваю №2 чули як трамвай повертає на кінцеву зупинку поблизу спортшколи. З 1972 р. на маршруті запрацювали нові трамваї “Tatra T4SU”. 

Трамвай “Tatra T4SU”.  вул. Личаківська, 1970-і рр.

Траплялись прикрі інциденти, коли підлітки, ховаючись у Личаківському парку, закидали вагони трамваю снігом або навіть щебенем. Коли вул. Коновальця ремонтували або траплялась ДТП чи проходили святкування у центрі міста, трамвай тимчасово курсував по вул.Вітовського, прямуючи до Головного Вокзалу. До появи маршруток трамваї, у будні дні були переповнені. На трамвайних зупинках (Б.Котика, Пасічна) торгували насінням, сигаретами.

Масштабна реконструкція

У 2002 р. трамвайний маршрут №2 тривалий час не курсував, оскільки міняли колію на ділянці від вул. Мечнікова до Чернігівської. Ділянку від Мечнікова до Пасічної ніхто не ремонтував. Водії трамваїв неодноразово скаржились на те, що через погані колії трамвай рухається повільно. Масштабна реконструкція маршруту №2 стартувала у 2017 р. 

Робітники провели не лише заміну покриття та колій, а й електроопор, перенесли зупинку на вул. Б.Котика. Були встановлені нові електронні табло з графіком руху трамваїв. Щоправда зник туалет на кінцевій зупинці трамваю. Сама кінцева зупинка (на вул.Пасічній) отримала зовсім новий вигляд. Робітники зрізали частину дерев, оскільки під час негоди гілки дерев постійно пошкоджували лінію живлення трамваїв. 

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.