Четвер, 28 Жовтня, 2021

Проблема львівських світлофорів

В Україні перший світлофор запрацював у місті Харків, у 1936 р., тоді, як, приміром у Великобританії, перший такий пристрій запрацював у 1868 р., а у США – у 1912 р. У Львові перші світлофори з’явились після Другої світової війни. Якщо подивитись сучасну статистику, то за даними ЛКП «Львівавтодор», станом на 2019 р. у Львові функціонувало 168 світлофорних об’єктів, більша частина яких перебуває на балансі місцевої влади. У 2017 р. міська влада придбала 60 світлофорів на суму понад 676 тис. гривень, а у наступному році було закуплено ще 65 пристроїв на суму 762 тис. гривень. У 2015 р., на перехресті вулиць Мельника-Коновальця з’явився перший велосипедний світлофор, пише lviv-future.com.ua.

Велосипедний світлофор на перетині вулиць Мельника та Коновальця

А у квітні 2020 р., на перехресті вулиць Кульпарківська-Трускавецька запрацював перший у Львові інтелектуальний світлофор.  Світлофор дозволяє автомобілістам та пішоходам рухатись по черзі, що робить рух безпечнішим, попереджає аварії та ДТП.

Інтелектуальний світлофор, встановлений на перетині вулиць Кульпарківська та Трускавецька

Світлофори встановлюють на вулицях з інтенсивним автомобільним рухом, або на ділянках, де найчастіше встановлюють ДТП. Світлофори працюють цілодобово. На великих перехрестях встановлені цілі світлофорні об’єкти, до комплекту яких входять кілька десятків світлофорів (для автомобілістів, пішоходів), опори, дорожні знаки, освітлення та багато іншого. На адаптивних світлофорах розміщені сенсорні кнопки, тиснучи на які, пішоходи можуть «увімкнути» зелене світло та перетинати дорогу.

Інтелектуальні світлофори

Інтенсивність руху автомобілів вдень та вночі, у вихідні та будні дні є різною, тому для суспільства актуальними є розумні світлофори, які здатні «адаптуватись» до змін. У таких країнах як США, Німеччина, Японія, Канада та інші, розумні світлофори дозволяють економити не лише час для автомобілістів, а й величезні кошти (сотні мільйонів доларів щорічно). «Розумні» світлофори визначають швидкість, з якою рухається транспортний засіб, надають переваги громадському транспорту. Ще у 2011 р. влада Львова уклала договір на 3,2 млн. євро з австрійською компанією Swarco Traffic System, щодо встановлення адаптивних світлофорів на 28 перехрестях. Який принцип дії такого світлофора? Все дуже просто. На світлофорі вмонтовані сенсори руху, які дозволяють фіксувати швидкість руху автомобіля, який перебуває на відстані 600 метрів від об’єкту. Коли автомобіль наближається на дистанцію 300 метрів, спрацьовує ще один сенсор, який визначає швидкість – якщо вона перевищує 60 км/год то спрацьовує червоне світло і водій повинен зупинитись.  Однак варто наголосити на тому, що «розумні» світлофори доволі недешеве задоволення – вартість однієї одиниці становить понад 1,2 млн. гривень.

Світлофори створюють перешкоди для дорожнього руху?

 Незважаючи на те, що світлофори регулюють дорожній рух, значна кількість автомобілістів скаржаться на те, що світлофори лише загострюють проблему заторів, а розумні – ще й віддають перевагу пішоходам та громадському транспорту.  Варто врахувати те, що світлофор у робочому стані регулює рух, а у випадку поламок (негода, несправності механізмів, зникнення струму) стає справжньою бідою як для автомобілістів, так й для пішоходів. Те, що непрацюючий світлофор може створювати величезні проблеми відчувають на собі автомобілісти, які часто рухаються перехрестям Стрийська-Наукова, вул. Городоцькою. Мешканець Львова, Володимир Надольський, наприклад закликав прибрати світлофор поблизу Галицького перехрестя та створити надземний пішохідний перехід. На думку багатьох автомобілістів, створює затори й світлофор, що працює на ділянці вулиць Личаківська 169 – Черемшини.   

Затор на перехресті Стрийська-Наукова

Натомість міська влада прагне збільшити чисельність світлофорів у місті, замінювати звичайні світлофори на «розумні», адаптивні. На думку львівських чиновників, увесь громадський транспорт (не лише трамваї) Львова повинен рухатись за адаптивними світлофорами, як це, приміром, має місце у німецькому Дрездені та інших містах Євросоюзу. В Україні розглядають варіант встановлення також «лежачих світлофорів», які повторюють сигнал за рахунок світлодіодної бруківки. Така бруківка стійка до різноманітних рідин та навантажень, завдяки великій площі здійснює значний вплив на самоконтроль пішохода. Тож перш ніж встановлювати чи демонтувати світлофор, слід провести аналіз сектору, в якому планується встановити/демонтувати пристрій, врахувати усі плюси та мінуси.

Latest Posts