Серед технологій, без яких неможливе нормальне функціонування сучасного суспільства, особливе місце займають інформаційні технології (IT). І хоча ця сфера діяльності вимагає особливого освіти і людина, непосвячена в їх таємниці, навряд чи довго може підтримувати бесіду з фахівцями, ці технології налічують кілька тисячоліть. Далі на lviv-future.
Інформаційні технології в житті людства
Інформаційні технології з’явилися з зародженням писемності. Першими носіями були камінь, кістка, глина, папірус, шовк, пізніше папір. З тих пір це все повільно і логічно розвивалося разом з людством, поки не з’явилися перші ЕОМ. Далі це вже розвивалося такими грандіозними стрибками, що навряд чи хто-небудь в змозі виразно пояснити яким чином величезні як шафи обчислювальні машини перетворилися в ті, що можна помістити в кишеню. Але що ще більш дивно, так це те, що оволодіти навичками користувача продуктами цих технологій доступно практично для будь-якого землянина.
Що залишається незмінним так це те, що володіння способами і засобами передачі інформації, кількість охопленого населення цим процесом, як і раніше є мірилом цивілізованості суспільства. І перше питання, що задається туристами, це про пароль Wi-Fi.

Программа цифрового перетворення Львова
Якщо говорити серйозно, ні єдина сфера нашої життєдіяльності не обходиться без цифрового втручання. Тому “Програма цифрового перетворення Львівської міської територіальної громади на 2021-2025”, яку розробило Управління IT при Львівській міській раді, матиме важливий і дуже великий вплив загалом на всіх мешканців міста. Ця програма для Львова була затверджена ще в 2016 році, і успішно діяла в області електронного урядування та впровадження технологій “розумного міста”. Тепер з урахуванням накопиченого досвіду був розроблений новий проект, який розширює свою діяльність і на території, що входять до громади. Проект був затверджений на засіданні сесії міської ради 24 лютого.
Основні завдання програми:
- Забезпечення рівня цифрової грамотності населення на рівні “вище середнього”
- Підвищення рівня автоматизації управлінських процесів Львівської міської ради, а також комунальних підприємств та установ міста
- Більше 50% користувачів отримають послуги онлайн (в тому числі адміністративні)
- Впровадження проектів інформатизації для модернізації всіх сфер діяльності міста (освіта, культура, охорона здоров’я, транспорт, безпеку, благоустрій тощо)
- Забезпечення доступу до всіх електронних послуг і сервісів для мешканців усіх населених пунктів Львівської міської територіальної громади.
Для громадян це означає, що адміністративні послуги можна буде замовляти онлайн через портал “Особистий кабінет мешканця”. Зведення реєстрів різних служб в єдину систему позбавить від необхідності отримання великої кількості довідок. Система порталів і сервісів “Відкриті дані Львова, сайт” Панель міста “, Геопортал Львова і чатбот City Helper Bot?, які забезпечують доступ громадян до публічної інформації в різних зручних форматах. І багато інших електронних штучок, які спрощують нам життя, як наприклад, автоматична оплата проїзду або електронний читацький квиток.
Хотілося б ще відзначити, що Львів включений в Систему електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів – Трембіта, яка почала свою роботу в 2020 році.