Четвер, 26 Травня, 2022

Ставлю де попало або йду пішки?

Незважаючи на те, що демографи увесь час наголошують на зменшення чисельності населення Львівщини, у самому обласному центрі як гриби після дощу з’являються новобудови, постійно збільшується чисельність приватного транспорту, натомість чисельність паркомісць майже не змінюється. Як наслідок – величезні корки, розміщення машин у будь-яких місцях та постійні сварки (а то й бійки) між водіями. Далі на lviv-future.com.ua.

Багато проблем й одні обіцянки

Львів побудований таким чином, що переважна більшість вулиць у старій частин частині міста – вузькі, де ледве можуть розминутись два автомобіля. Звичайно є місця, для паркування – поблизу будинків, на майданчиках, є підземні паркінги. Однак зважаючи на величезну чисельність приватного транспорту – це крапля в морі. 

Левову частку парковок міста контролює “Львівавтодор”. Це парковки на вул.Валовій, В.Винниченка, Січових Стрільців та інші. Станом на 2018 р. “Львівавтодор” контролював понад 380 паркомісць. Парковки працюють з 8:00 до 19:00, а приблизний час паркування становить від однієї до трьох годин.

Через те, що не вистачає паркомісць, автомобілісти часто вимушені ставити автомобілі на тротуарах, у дворах будинків, поблизу магазинів. Деякі не соромляться залишати авто навіть на трамвайних коліях. Нерідко неправильно припарковане авто блокує проїзд громадського транспорту і це спричиняє величезні затори. Що вже казати, якщо автівки перешкоджають пожежникам дістатись до будівлі, де виникла пожежа. 

Opendatabot оприлюднив доходи Львова від утримання паркувальних місць у першому півріччі 2021 р. Це 12,3 млн. гривень. Для порівняння – у Києві зібрано майже 40 млн., у Харкові – понад 14,7 млн., в Одесі – 23,3 млн. Багато експертів стверджують, що значна частина власників автівок просто не сплачують за паркування, а спеціальних інспекторів, які мають це контролювати – немає. 

До кінця 2021 р. у Львові мали запрацювати ще 97 паркувальних місць. Оплата паркування у Львові здійснюється через паркомати, однак спалахують скандали, що кошти з водіїв (готівку) збирають невідомі особи у жилетах, які не мають відповідних дозволів на збір.

Вихід є завжди

Експерти, фахівці з урбаністики та автотранспорту стверджують що є кілька виходів із ситуації. Урбаніст Дем’ян Данилюк пропонує встановити часові обмеження для автомобілістів. Наприклад водій ставить машину на одну-дві години і сплачує 20-30 гривень за годину. Викладач “Львівської політехніки” 

Степан Тупісь стверджує, що треба поділити Львів на три зони та встановити відповідні типи парковок. Наприклад у Центрі міста слід облаштувати підземні паркінги, у серединній зоні – облаштувати багаторівневі паркінги, а на околиці – звичайні надземні парковки. 

Частина експертів стверджують, що власники автівок мають залишати свої транспортні засоби на околицях, а у центрі пересуватись пішки, на велосипедах та громадському транспорті. Багато власників магазинів, офісів встановлюють спеціальні конструкції, аби водії просто не мали змогу фізично поставити авто. Або ж просто ставлять біля бордюрів конуси, мішки, дошки. 

Саморобний “антипаркувальний пристрій”

Аби побудувати сучасні багаторівневі підземні та надземні паркінги, слід найти інвесторів, які зголосяться на фінансування проекту.

Latest Posts