П’ятниця, 26 Квітня, 2024

Садовий розповів, які дороги відремонтують у 2020 році

Цими днями чинний мер нашого міста Андрій Садовий розповів про те, які дороги ремонтуватимуть у Львові в наступному році. У міській раді на 2020 рік – грандіозні плани щодо ремонту деяких вулиць Львова, пише Львів Майбутнього.  

Ремонт вулиці Хуторівка 

Хуторівка

Як повідомили у прес-службі міської ради, вже від зими має розпочатися ремонт вулиці Хуторівка. Тендер на ремонт вулиці було оголошено в системі ProZorro ще в вересні цього року, а завершити реконструкцію Хуторівки мають до 30 вересня наступного року. 

У планах – ремонт не тільки дорожнього полотна, а ще й облаштування велодоріжки та облаштування тротуарів. Серед вимог тендеру також реконструкція контактної мережі, дренаж. Планують організувати дорожній рух – встановити дорожні знаки, здійснити встановлення мережі дощової каналізації.  

Тендер передбачає також встановлення двох нових світлофорів на вулиці Хуторівка, 8, а також між вулицею Хоткевича та вулицею Чукаріна. В рамках реконструкції запланований ремонт світлофора на вулиці Хуторівка, 4б. 

Зазначимо, що очікувана вартість виконання тендерних робіт становить 179 238 428 гривень. 

Завершення проєкту щодо ремонту вулиці Хмельницького 

ремонт

Наприкінці жовтня у Львові також оголосили тендер на ремонт вулиці Богдана Хмельницького, відповідні торги було опубліковано на сайті публічних закупівель ProZorro. Тендер огосило підприємство “Львівавтодор”, згідно з планами, хочуть відремонтувати частину великої вулиці Хмельницького, територію від перехрестя з Промислового до вулиці Липинського.  

Ремонт цієї частини вулиці хочуть розпочати вже з наступного року. Триватиме реконструкція два роки і, якщо вимоги тендеру буде дотримано і всі роботи відбуватимуться згідно з графіком, то реконструкцію вулиці завершать до кінця червня 2022 року.  

Проєкт реконструкції вулиці Хмельницького і справді вражає масштабністю. Після ремонту вулицю Хмельницького буде не впізнати – тут з’являться велосмуги, нове озеленення. Однак наймасштабніші зміни будуть стосуватися ключових перехресть, де поки що найчастіше виникають затори. Тут планують реорганізувати рух і розвантажити вулицю.  

Щодо велоінфраструктури, то її планують облаштувати від вулиці Хмельницького до перетину із вулиці Липинського. Новозбудована велосмуга матиме ширину в 1,85 метрів. Поблизу ВАТ “Алмаз Інструмент” велосмуга переходитиме у велодоріжку, через те, що там облаштують паркування під кутом. 

Планується, що проїжджа частина вулиці залишиться асфальтованою, складатиметься з двох смуг руху, довжина кожного – по 3,5 кілометра. Планується, що третя, епізодична, смуга з’явиться перед перехрестям.  

Вісь вулиці хочуть змінити так, аби тротуари з двох боків були орієнтовно однаковими. Тротуари будуть достатньо широкими, такими, що на цій території з’являться невеликі громадські простори – сучасні і комфортні. Тут з’явиться паркове освітлення, облаштують лавки для сидіння львів’ян, з’являться велостійки.  

У просторі між деревами, розташованими вздовж вулиці Хмельницького, облаштують “кишені” для паркування автомобілів. Їх планують замостити бруківкою.  

Частину вулиці Хмельницького вже частково відремонтували. Ще в жовтні цього року Львівавтодор отримав дозвіл на реконструкцію вулиці Богдана Хмельницького від вулиці Промислової до вулиці Липинського. 

Додамо, що з бюджету розвитку на ремонт та оновлення вулиці Богдана Хмельницького виділили 40 мільйонів гривень. 

Ремонт вулиці Шевченка 

Шевченка

Влітку, 5 липня, виконавчий комітет Львівської міськради погодив ескізний проект реконструкції вулиці Шевченка.  

Напрацювали ескізний проект вулиці фахівці з транспортного моделювання ЛКП “Львівавтодор” спільно з “Львівелектротрансом”, “Інститутом міста”, “Інститутом просторового розвитку” та департаментом житлового господарства та інфраструктури на основі обговорень з мешканцями. Планувалося, що ремонтувати вулицю Шевченка розпочнуть вже цього року, однак розпочнеться ремонт вже в наступному році.  

Зараз на виході тільки проєктна документація стосовно ремонту вулиці, як кажуть у міській раді Львова.  

Як кажуть у міській раді, тут планують облаштувати двосторонній рух трамваїв та автобусів на всій ділянці, влаштувати спільні трамвайно-автобусні зупинки, двосторонній рух приватного транспорту,  влаштувати водовідведення з ринв через зелені зони у дощову каналізацію, забезпечити зручні умови для виконання повороту ліворуч з вулиці Тараса Шевченка на вулицю Єрошенка (з влаштуванням двостороннього руху по вулиці Єрошенка) та з вулиці Шевченка на вулиці Пстрака, озеленити вулицю тощо. 

Ремонт вулиці Шевченка є одним із стратегічних об’єктів для міста, переконані у міській раді. Тож ремонтом вулиці планують зайнятися якнайкраще. Ухвалою сесії міської ради передбачено кошти для департаменту житлового господарства та інфраструктури, у сумі 18 мільйонів  грн, на проектування і організацію виконання цих робіт. Також є затверджений ескізний проект реконструкції вулиці Шевченка рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради. 

Ремонт вулиці Бандери 

Бандери

Ще одна стратегічно важлива вулиця для Львова – це вулиця Бандери. Виконком ЛМР погодив екскізний проєкт реконструкції вулиці Бандери, який виготовив КУ “Інститут міста” та міської ради Лейпцига. Відповідне рішення прийняли ще минулого року.  

Згідно з проєктом, вулиця міститиме дві смуги для руху і автотранспорту, і трамваїв, однак у разі поломки авто для нього залишать місце, аби можна було об’їхати. Вздовж вулиці розташують велосмуги та кишені для паркування. 

Зазначимо, що в межах проєкту вже облаштували частину пішохідного простору біля Органного залу та хідник навпроти Львівської політехніки. Два роки тому у Львові  відбулись громадські слухання, де презентували перший ескізний проєкт реконструкції. На слуханнях львів’яни вимагали залишити бруківку та розширити вулицю до чотирьох смуг замість пропонованих двох. За словами головного архітектора Львова Юліана Чаплінського, ширини наявної вулиці не вистачає, аби облаштувати там виділені смуги, а для розширення доведеться зрізати дерева.  

Нагадаємо, весь проєкт фінансували за кошти Федерального міністерства економічного співробітництва та розвитку. Його вартість становить приблизно 80 тисяч євро. Проєкт обрали з-поміж трьох ідей під час багатьох етапів урбаністичних та громадських слухань.  

Пригадаємо, проєкт реконструкції вулиці Бандери обов’язково мав враховувати такі моменти: 

  • влаштування проїзної частини з одною смугою для руху транспортних засобів в кожному напрямку, шириною 3,25 м; 
  • влаштування велосмуг в кожному напрямку шириною 1,85 м; 
  • впорядкування руху з бічних проїздів та вулиць, шляхом звуження проїзної частини перед перехрестями з влаштуванням підвищених пішохідних переходів через них, де спостерігається епізодичний рух транспорту; 
  • павільйони для очікування пасажирів на зупинках громадського транспорту з освітленням; 
  • влаштування системи інформування пасажирів про час прибуття громадського транспорту; 
  • влаштування місць для паркування автомобілів в створі дерев. 

Ремонт вулиці Бандери, за словами міського голови Львова Андрія Садового, мали розпочати 2018 року. Однак через спротив мешканців після громадських слухань у березні минулого  у міській раді створили комісію, яка має вирішити подальшу долю реконструкції вулиці Бандери. 

Час іде, а ремонт вулиці Бандери ще не розпочався. Станом на сьогодні проєктна документація також перебуває на виході, тож вже наступного року ремонт вулиці таки мали б розпочати. Принаймні про це розповідає чинний голова Львова Андрій Садовий.  

Особливості проєкту “Вулиця для всіх” і як його втілюють у Львові 

вулиця для всіх

Втілення проєкту “Вулиця для всіх” розпочалося ще у 2016 році за фінансової підтримки Федерального міністерства економічного співробітництва Німеччини. Проєкт мав на меті створити прецедент налагодження комунікації між мешканцями, підприємцями та владою міста під час реконструкції громадського простору.  Однак найголовніше – з вулиці Бандери планували прибрати бруківку, замостивши вуличний простір асфальтом. Саме ця ідея надзвичайно обурила мешканців Львова, про що львів’яни і повідомили владі під час громадських слухань. 

За словами менеджера проєкту “Вулиця для всіх” Максима Терлецького, пропозиції щодо змін на вулиці Степана Бандери носять лише рекомендаційний характер. В КУ “Інститут міста” сподіваються, що у “Львівавтодорі”, який буде замовником робіт, врахують пропозиції урбаністів під час проектування ремонту вулиці. 

“Вулиця для всіх”: які завдання вирішує проєкт? 

вулиця бандери

Проєкт створено виключно з орієнтацією на львів’ян і він має вирішувати декілька важливих питань: 

  • Планування вулиці із залученням усіх зацікавлених сторін (мешканці, власники магазинів, автомобілісти, велосипедисти, пішоходи тощо); 
  • Впровадження “твердих” заходів з облаштування вулиці (наприклад, висадка дерев, облаштування пішохідних переходів тощо); 
  • Документація отриманого досвіду для його подальшого застосування. 

У Львові сподіваються, що результатом від такого проєкту стане завершена реконструкція громадського простору вулиці Стенпана Бандери з врахуванням інтересів мешканців, місцевих підприємців та усіх категорій користувачів вулиці. 

Проєкт чимало нашумів у місті, як тільки про нього почали говорити владні структури. І чи врахують рекомендації при реконструкції вулиці – дізнаємося згодом. Головне – щоб вулиця Бандери і справді після реконструкції стала доступною та комфортною для всіх.  

Друга частина робіт на площі Двірцевій у Львові 

двірцева

У Львові вже розпочали масштабний проєкт з реконструкції площі Двірцевої і перші результати не можуть не тішити – сюди вже запустили рух громадського транспорту, упорядкували його відповідно до проєктних вимог.  

Як кажуть у міській раді, вже у 2020 році реконструюватимуть ліву частину площі. За словами Андрія Білого, на місці скверу та автостоянки облаштують великий громадський простір з хідниками, лавками і деревами, а під ним збудують підземний паркінг. 

Планується, що площа майбутнього громадського простору буде значно більшою, ніж площа того скверу, який є зараз. Під ним буде підземний паркінг, а навколо – розворотне кільце для автомобілів.  

Пригадаємо, що проєкт реконструкції площі Двірцевої у Львові розробили спеціалісти ЛКР “Інститут просторового розвитку”. Проєктом передбачена заміна дорожнього та тротуарного покриття, усіх інженерних мереж, влаштування нового освітлення і трамвайних колій, встановлення антипаркувальних стовпців, побудова посадкових платформ на зупинках та трамвайної диспетчерської, заміна фонтану, висадка нових дерев та кущів і встановлення вуличних меблів. Тендер на виконання робіт виграла компанія “Онур”. Вартість робіт становитиме 165,5 млн грн. 

Які завдання вирішує реконструкція Двірцевої у Львові? 

Двірцева

У міській раді зазначають, що реконструкція площі Двірцевої буде вирішувати такі важливі завдання: 

  • збільшення інфраструктури громадського транспорту; 
  • збільшення кількості зупинок; 
  • вмонтування павільйонів з сидіннями та накриттям на зупинках громадського транспорту; 
  • в майбутньому збільшити кількість трамвайних маршрутів до вокзалу; 
  • розділити смуги для таксистів, приватного транспорту; громадського транспорту, трамваїв; 
  • створити пішохідну зону, яка йтиме вздовж вул. Чернівецької до вокзалу, далі до площі і має перетнути широку автомобільну смугу; 
  • рух громадського транспорту буде об’єднаний у правій смузі, громадський транспорт зможе курсувати не залежно від приватного; 
  • збільшення озеленення; 
  • збільшення площі скверу; 
  • облаштування підземного паркінгу; 
  • встановлення сучасного фонтану з формуванням громадського простору ближче до фасаду вокзалу; 
  • створити велопарковки. 

Загалом у планах – ремонт чотирьох великих об’єктів у 2020 році 

Садовий

Підсумувавши, зазначимо, що у планах міської ради – ремонт чотирьох великих об’єктів міста в наступному році.  

“Для мене особисто наступний рік має бути роком культури і масштабних ремонтів доріг. Ми додатково до тих коштів, які є у нас в бюджеті, залучаємо ще 1 млрд 300 млн грн. Це кошти на багато об’єктів – це вулиця Богдана Хмельницького, Шевченка, Бандери, Пасічна тощо. 2020 рік – це культура, ми маємо додатково 116 млн грн на різні культурні проєкти, і ремонт и доріг”, – зазначив Андрій Садовий. 

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.