Здавна Львів був великим культурним осередком та значним центром економічного розвитку, що випереджало багато не лише інших міст України, але й Європи. Так, Львів став одним із перших, де з’явився автомобіль ще у XIX столітті, пише lviv-future.com.ua.
Історія перших автомобілів в Україні та світі
Перші згадки про автомобілі у світі датують XVIII століттям. У той час використовували паросилові автомобілі для перевезення людей. Однак з кожним наступним історичним періодом транспортні засоби розвивалися та змінювалися, як за принципами роботи, так і за зовнішнім виглядом.
Переважно, це були автомобілі на двигунах внутрішнього згорання та працювали на пальному газі, які з’явилися у 1806 році. Пізніше, у 1884 році був створений автомобіль на паровій тязі, а в 1885 році з’явилися бензинові двигуни.
Перше виробництво автомобілів Карла Бенца виникло у 1889 році у Німеччині. І вже на початку XX століття цей транспортний засіб виробляли масово у США та Франції. Тоді ж з’явилися автомобілі на електриці.
Щоправда, перші авто коштували дуже дорого, тому дозволити їх собі міг далеко не кожен. У 1891 році з Франції до Одеси редактор газети “Одеський листок” Василь Навроцький привіз перший іноземний автомобіль.
І в Одесі у 1909 році побудували перший в Україні автобус на основі зарубіжних креслень. А в 1931 році харківський автобусний завод створив вантажний автомобіль під назвою “Україна-4”.
Історія перших автомобілів у Львові
У Львові поява першого автомобіля, який мав назву “Benz-Victotia” та згодом став “мерседесом” датується літом 1897 року. Його власником був Казімєж Одживольський, котрий володів нафтовими свердловинами в Галичині, які були одними з найбільших у світі.
У Львові на той час скликали спеціальну комісію для того, щоб обговорити безпеку першого автомобіля на вулицях міста для його жителів. Утім, максимальною швидкістю цього автомобіля була 17-20 км/год.
Однієї заправки такого автомобіля на повний бак пального вистачало близько на 100-120 кілометрів. Для охолодження двигуна під час руху автомобіля, який важив 650 кілограм, було потрібно 160 літрів води.
Історичним моментом став перший наїзд на пішохода у центрі міста по вулиці Гетьманській (тепер парна до проспекту Свободи). Тоді власник компенсував потерпілому селянину Ільку Хом’яку чотириста крон, що відповідало ціні двох корів.
Пізніше, 1903 році у Львові встановили перші дорожні знаки, які були у вигляді горизонтальних прямокутників. А в 1905 році на тогочасній території Польщі вперше видали водійські права місцевому інженеру Тадеушу Гайне саме у Львові. Цікаво, що чоловік самотужки відремонтував за власний кошт поламаний і покинутий автомобіль “Benz”.
А вже сьомого січня 1906 року у місті запровадили правила дорожнього руху, документи на транспорт, реєстраційні номери та обов’язкові водійські права, які можна було отримати при досягненні вісімнадцяти років. Тоді ж визначили сталу швидкість для руху автомобілів, яка у місті була максимальною — 15 км/год, а за містом — 45 км/год.
Також встановили покарання власникам автомобілів за несправний двигун, з якого виходило багато кіптявого диму. Тогочасна львівська преса досить критично була налаштована до автомобілів на вулицях міста, які спричиняли багато диму, полохали коней та різні інші незручності на дорогах.
У тому ж 1906 році у Львові з’явилися перші таксі, розташовані на зупинках біля Оперного театру, на площі Міцкевича та стоянка на Бернардинкій. Щоправда, вартість проїзду була настільки високою, що могла перевищувати вартість сніданку в місцевій кав’ярні майже у п’ятисот разів.
Приблизно тоді у Львові почали з’являтися й вантажні автомобілі, які перевозили різні товари для крамниць та на виробництва, а також перед другою світовою війною — пожежні автомобілі.