Середа, 24 Квітня, 2024

Бути чи не бути: коли врешті з'явиться довгоочікуваний електронний квиток?

“Обіцянка – цяцянка, а дурневі – радість”, кажуть частенько в народі. Хроніка обіцянок стосовно впровадження електронного квитка записана впродовж кількох років і досі епопея з електронним квитком в місті Лева триває. Декому це вже справді здається поганим жартом або ж захопливим детективним сюжетом, пише Львів Майбутнього

На фінішну пряму, здавалося, ми вийшли вже давно, принаймні, якщо вірити словам міської влади. Серед останніх обіцянок від міської ради – розпочати цієї осені встановлення спеціальних валідаторів у громадському транспорті Львова. Однак валідаторів і досі немає ніде, а львів’яни потроху починають втрачати віру в те, що електронний квиток взагалі коли-небудь запрацює у рідному місті. Натомість нас поки обганяють інші, набагато менші, українські міста.  

Електронний квиток у Львові: що відбувається зараз? 

1

Цими днями у прес-службі міської ради розповіли про те, що на фінішну пряму ми таки вийшли і зараз у місті триває підготовка всіх необхідних документів задля подальшого підписання договору з компанією-переможцем тендеру на впровадження електронного квитка у Львові. Саме в цьому договорі, як кажуть у міській раді, пропишуть всю послідовність кроків та дій стосовно впровадження у місті нової, автоматизованої системи оплати проїзду у громадському транспорті.  

Що каже про ситуацію львівський мер? 

2

Чинний мер Львова, Андрій Іванович Садовий, дещо намагається виправдати сповільнення процесу впровадження електронного квитка в рідному місті. Розводить руками – мовляв, абсолютно всі проєкти, які проходять за залучення коштів ЄБРР, постійно перебувають під контролем і суворим моніторингом. Всі тонкощі проведення тендерних процедур регулює не українське законодавство, а європейське, відтак на це вплинути неможливо.  

Садовий запевняє: відбір переможця тендеру був надзвичайно складним і тривалим у часі. Відбір здійснювався у декілька етапів, а на фінальному етапі опинилося всього дві компанії-претенденти на впровадження автоматизованої системи оплати проїзду у Львові.  

Коли ж розпочнеться реалізація проєкту? 

1

Впровадження електронного квитка таки має нарешті відбутися і електронному квитку в місті Лева таки бути. Після укладання угоди, вже з початком наступного, 2020, року, планується розпочати встановлення спеціальних валідаторів для зчитування електронних квитків. Для цього, як каже міський голова, планують залучити Центри надання адміністративних послуг і соціальний захист, які також мають допомогти в тому, аби кожен львів’янин отримав спеціальну пластикову карточку для оплати проїзду у всьому громадському транспорті Львова.  

Вже тоді, каже мер, готівку повністю виведуть з обігу – можна буде розрахуватися за проїзд виключно електронними коштами.  

Які ще функцій здійснюватиме електронний квиток? 

к

Та пластикова карта, яка незабаром має з’явитися на руках у кожного львів’янина, буде виконувати не тільки функцію оплати проїзду у громадському транспорті. Цими днями львівський мер повідомив про те, що цю карточку хоче зробити багатофункціональною і наділити її також іншими цікавими функціями, які стануть корисними для містян. 

Однак наперед Андрій Іванович про жодні функції говорити не хоче – каже, що все буде точно відомо після того, як підпишуть угоду. Саму ж угоду про співпрацю планують підписати у найближчі кілька тижнів. Це хочуть зробити якнайшвидше – для того, аби представники компанії-переможця тендеру мали змогу приїхати до Львова, тут презентувати себе та свою компанію, а ще – фахово поспілкуватися з міською владою.  

Електронний квиток у Львові: що зроблено станом на сьогодні? 

Розмови про електронний квиток в місті розпочалися ще 2012 року і з того часу не вщухають. Як містяни, так і влада часто торкаються теми електронного квитка, однак якісь реальні кроки вдалося зробити тільки останнім часом. Тому можна справедливо визнати, що справа зрушилася з мертвого місця і таки до чогось балачки приведуть.  

Наприклад, було пройдено тендерний етап, надзвичайно складний і важливий. В ході тендерного етапу свої пропозиції подало шість компаній. До другого етапу потрапила тільки половина компаній, однак свої пропозиції подало тільки дві компанії.  

Станом на сьогодні ми вже точно знаємо ім’я компанії-переможця тендерних змагань. Перемогу здобув чесько-український консорціум “Mikroelektronika spol s r.o.” та “SoftServe — Municipal Technologies LLC”, який надав найбільш вигідну для нашого міста пропозицію стосовно впровадження електронного квитка.  

Як кажуть в ЛКП “Львівавтодор”, цінові пропозиції від учасників тендерних змагань тут оцінювали за сумою кількох основних позицій: 

  • Вартість впровадження проєкту електронного квитка; 
  • Вартість обслуговування та підтримки систем впродовж найближчих десяти років після завершення гарантійного періоду. 

Ще задовго до визначення компанії-переможця тендерних змагань у Львові знали, якою буде назва майбутнього електронного квитка. Містяни самі обирали назву для майбутнього електронного квитка і відбувалося все це через соціологічне опитування. Одразу декілька львів’ян висловили ідею назвати квиток “ЛеоКарт”, її підтримали, тож тепер чекаємо на появу самої пластикової картки з такою назвою. 

Пригадаємо, “Леокарт” матиме два варіанти логотипу. Основним буде логотип, виконаний звичайним шрифтом, – його використовуватимуть для самого електронного квитка, а також для друкованої продукції чи інших канцелярських товарів. Другий варіант використовуватимуть для значків, прапорців, сувенірних виробів тощо. 

Також, якщо говорити про дизайн картки, то він матиме три варіанти: 

  • Картка помаранчевого кольору – для туристичної картки; 
  • Картка фіолетового кольору – як звичайний квиток; 
  • Картка синього кольору – для представників пільгових категорій населення, які мають право на безкоштовний проїзд у громадському транспорті.  

Сподіваємося, що незабаром всі плани втіляться в життя і система оплати проїзду нарешті вийде на новий рівень.  

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.