Неділя, 24 Жовтня, 2021

У Львові суд заборонив електросамокатам їздити по тротуарах

Вважається, що самокат був винайдений ще у другій половині XVIII ст. Транспортний пристрій має доволі просту конструкцію – рама, руль, колеса, дека. Аби пересуватись на звичайному самокаті, власнику достатньо однією ногою стояти на деці, а іншою відштовхуватись від поверхні, приводячи пристрій у рух, пише lviv-future.com.ua.

Простий та популярний

У СРСР, коли не було різноманітних ігрових приставок, комп’ютерів та інших технічних винаходів самокат як і велосипед користувались великою популярністю серед дітей. У 1973 р. на сторінках журналу “Моделіст-конструктор” вийшла стаття інженера Сергія Лундовського, де описувався самокат для дорослих. Пристрій дозволяв від одного поштовху ноги власника перевозити його на дистанцію до 50 метрів, з вантажем до 30 кг.

У 1990-ті рр. самокати зникли з поля зору. Однак в останні роки набули шаленої популярності серед населення. Однак це вже не прості самокати, а електросамокати, для яких не потрібне відштовхування ногами. Сучасні самокати випускають дво- та триколісні, мотор-колісні (мотор розташований в одному з коліс) та ланцюгові (обертальний момент передається через ланцюг).     

 Електросамокати набули великої популярності у місті Лева з цілого ряду причин. Багатьом набридає стояти годинами у корках, перебуваючи або у власному авто або в громадському транспорті. Вузькі вулички міста не викликають перешкод у кермувальників самокатів. Самокати портативні, їх легко переносити. Транспортні засоби недешеві (ціни стартують від 10 тис. гривень), однак їх можна взяти в оренду, оскільки у Львові діє кілька мереж оренди самокатів. сервіси Easy, Kiwi, Bolt). Особі варто лише завантажити у смартфон спеціальний додаток, знайти найближчий самокат та активувати його. Хвилина пересування на самокаті обходиться в середньому 2 гривні.

Напевно кожен стикався з самокатом, який покинули у під’їзду, поблизу магазину чи просто у парку. Самокати не забруднюють навколишнього середовища

Прості та небезпечні

 Незважаючи на те, що самокати значно простіші в експлуатації ніж велосипеди чи мотоцикли, для керування цим транспортним засобом не потрібно прав, водії самокатів потрапляють у різноманітні ДТП. Самокат може розвивати швидкість до 25 км/год, а якщо кермувальник спускається згори, то ця швидкість є набагато більшою. Тож кермувальник може збити дитину чи дорослу людину, в’їхати у стовп чи будівлю, зіштовхнутись із автомобілем. В Інтернеті можна знайти чимало сумних новин, коли власники самокатів потрапляли у аварії.

У вересні 2019 р. у Львові відбулась перша у місті заду коментована ДТП за участю електросамоката та автомобіля. На перехресті вул.Дзиндри та Стрийської легкий транспортний засіб зіштовхнувся з автомобілем марки “Mеrcedes”. 36-річний кермувальник електросамоката потрапив до лікарні.    14 травні 2021 р. 

Аварія за участю електросамоката 

20-річний кермувальник самокату збив 83-річну жінку. Подія трапилась у центрі міста, на проспекті Шевченка. Жінку із травмами забрала швидка. 6 вересня на вул. Данилишина водій самокату зіштовхнувся із автомобілем “Lexus”. Справа розглядалась у Галицькому суді м.Львова. Суддя Наталія Зубачик, розглядаючи справу, дійшла висновку, що електросамокат підпадає під усі характеристики транспортного засобу, не мав права рухатись тротуаром, виїздити на проїжджу частини. Водій самокату був визнаний винним у скоєнні ДТП. Йому призначили штраф у розмірі 850 гривень. Також чоловік повинен сплатити 454 гривні судового збору.     

 У чинному законодавстві України не має чітко прописаних правил для руху легкими транспортними засобами. Верховна Рада у першому читанні затвердила законопроект №3023, який має регулювати пересування легких транспортних засобів, велосипедистів та пішоходів. Закон пропонує запровадити нову категорію учасників дорожньо-транспортного руху – водіїв легкого персонального електротранспорту (сігвеї, гіроборди, електросамокати, інші). Згідно із законопроектом, водій легкого транспортного засобу повинен подбати, аби його пристрій був обладнаний звуковими сигналами та світловідбивачами. Водієві забороняється кермувати перебуваючи у стані алкогольного сп’яніння, під час руху розмовляти по телефону. Водночас кермувальники можуть рухатись велосипедними доріжками, узбіччям.   

Таке “диво” можна було побачити у Львові

 Хоч якось врегулювати рух легких транспортних засобів у Львові намагається місцева влада. 8 липня 2021 р. сесія міської ради визначила правила використання на вулицях Львова персональних електричних транспортних засобів. Відповідно до правил, керувати таким видом транспорту мають права особи у віці від 14 років. Молодші за цей вік особи можуть кататись виключно у супроводі дорослих. Кермувальники електросамокатів мають право їздити вело доріжками (із швидкістю не більше 20 км/год) та пішохідними доріжками (зі швидкістю не більше 5 км/год). Правила забороняють рух автомобільними шляхами, перевезення пасажирів, керування у нетверезому стані та інше. У правилах вказано й про паркування легких транспортних засобів. Їх забороняється лишати на пішохідних переходах, пандусах, вузьких тротуарах, перед входом у будівлі та інших місцях. Великим питанням залишається те, хто контролюватиме виконання цих норм. У більшості країн електросамокати прирівняні до велосипедів. У Нідерландах, аби керувати електросамокатом, слід отримати водійські права. У Парижі за неправильно припаркований самокат можна отримати штраф у розмірі від 135 до 1500 євро. Кожен кермувальник електросамоката повинен дотримуватись правил дорожнього руху, пересуватись по рівній поверхні, не перевищувати швидкість, не намагатись виконати складні елементи маневрування.

Latest Posts