Субота, 27 Квітня, 2024

Дороги, що нас об’єднують. До 160 річниці Львівської залізниці

У цьому році 160 річницю відзначає Львівська залізниця, а також і вся Українська залізниця загалом, тому що першою в Україні була залізниця Львів- Перемишль. В жовтні 1861 року було завершено будівництво Львівського вокзалу,  а 4 листопада перший пасажирський потяг прибув з Перемишля до Львова. Протяжність колії складала майже 100 км. Далі на lviv-future.

Як все починалось                   

Це було за часів австрійської монархії, і це було важливою подією не тільки для Львова, але і для Відня. Новий паротяг “Ярослав” урочисто проводжали у Перемишлі, на всіх станціях його курсування поїзд вітали селяни і місцеві музиканти, його радісно зустрічали у Львові. На відкриття залізничного сполучення покладалися великі надії. Львівська газета писала, що за допомогою залізничних шляхів Східна Галичина поєднується з цивілізованою Європою. Преса також висловлювала захоплення  від Львівського вокзалу, називаючи його однією з найкращих споруд в Європі, хоча це і було явним перебільшенням. Насправді найкращим у Європі не тільки з точки зору архітектурного рішення, але і з огляду зручності пасажирів став новий вокзал, побудований у Львові в 1904 році. 

Будівництво залізничних колій швидко набирає обертів -в 1866 році поїзди рушили до Чернівців, в 1870 році залізничну колію отримав Тернопіль, а в 1871 році з’явилась пряма артерія Одеса – Гамбург, здійснивши мрію тих, хто прагнув поєднати Чорне море з Балтійським.І була вона в руках галицького товариства. Перед першою світовою війною в Східній Галичині всього було побудовано 2676 км залізничних шляхів.

У роки бурхливих подій XX сторіччя залізниця переживає не найкращі часи, але одночасно і зростає роль залізничного транспорту в суспільстві. Потреби в перевезенні цивільних осіб виросли разом з величезними військовими навантаженнями. Залізниця стає стратегічним об’єктом. Так в роки Російської окупації Львова у Першій світовій війні (1914-1915) великою проблемою стала невідповідність ширини залізничних колій – російських і європейських. Це затримало постачання фронтових частин та запілля. У 1939 році після возз’єднання Західних областей з Східною Україною вузьку західно- європейську колію перевели на широку. Під час другої світової війни залізничні дороги Львова та Львівський вокзал зазнали значних руйнувань. І лише в 1957 році Головний вокзал був відновлений. 

До нових звершень

Складними виявилися і перші роки переходу до ринкових відносин після оголошення незалежності України. Але вже з 1995 року це непросте положення почало виправлятись. Новий етап розвитку для Львівської залізниці почався у 2012 році, коли запустили швидкісний потяг із Києва до Львова. Тоді також провели комплексний ремонт вокзалу, намагаючись перетворити його на вузол європейського зразка. У 2019-2020 році провели масштабний ремонт Двірцевої площі – площі перед Головним залізничним вокзалом, та вулиці Чернівецької, яка зараз складає з площею єдиний простір.

І ось нові надії – Укрзалізниця планує збудувати євроколію з Львівської станції Скнилів до польського кордону. І це може статися через рік – пряме швидкісне сполучення до Праги, Кракова, Відня. Через 160 років ми повернулися до того, з чого все починалось – з надії поєднатися з цивілізованою Європою.

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.