Четвер, 25 Квітня, 2024

Львівська дитяча залізниця: 70 сезонів дитячого щастя

Чи не кожна львівська сім’я хоча б раз та й стала пасажирами дитячої залізниці у Стрийському парку. Цьогоріч ця улюблена вузькоколійка тисячі малюків відзначає своє 70-ліття. Далі на lviv-future.

Від обслуговування виставки до розваги дітей

Офіційно дитяча залізниця у Львові розпочала роботу 8 листопада 1951 року. Та колія на цьому місці була збудована ще у 1922-му. Тоді нею підвозили товари та продукцію на Виставку торгів (Виставка Крайова), що проходила у Стрийському парку. Пізніше ця залізнична лінія обслуговувала військову частину, що була розквартирована тут же, в парковій зоні. Після передислокації військових, колія стала непотрібною, тож, на її місці вирішено було побудувати вузькоколійну дитячу залізницю.

Після свого відкриття залізниця мала три станції: кінцеві – “Комсомольська” і “Піонерська” та проміжна “Дитяче містечко”. Протяжність шляху тоді становила 1850 метрів. Та при кінці 70-х, внаслідок реконструкції та розширення вулиці Стрийської, частину залізничного полотна було розібрано, а станція “Піонерська” ліквідована. Так була втрачена третина шляху, а відстань між кінцевими станціями скоротилась до 1200 метрів. 

Хоча на перших порах станція “Дитяче містечко” і мала дві колії , де могли перехресно рухатись два потяги, такої потреби не було, адже залізниця обслуговувалась лише одним  – паровозом КЧ4-027, який тягав чотири дерев’яні вагончики. Вже у 70-х на балансі дитячої залізниці було аж три тепловози та вісім нових вагонів, що дало змогу запустити два рейси – “Вітерець” та “Орлятко”.

В 90-х, після розпаду Радянського Союзу, станції було перейменовано на “Сонячну” та “Паркову”. В наші дні тут курсує лише один потяг, “Вітерець” – тепловоз ТУ2-087, який тягне за собою чотири вагончики Pafawag.

Покататися з “Вітерцем”

Щовихідних на кінцевих станціях дитячої залізниці людно та гамірно. Безліч маленьких пасажирів з батьками з нетерпінням очікують прибуття “Вітерця”, щоб якнайскоріше застрибнути у затишний блакитний вагончик і, всівшись на маленьку дерев’яну лавку, мчати зеленим парком до наступної кінцевої зупинки. 

Ця залізниця – “дитяча”, в повному значенні цього слова, адже обслуговують її також діти. Контролери, машиністи, навіть сам начальник поїзда – школярі, які з відповідальністю дорослих ставляться до своєї роботи. Всі вони – вихованці гуртка “Юних залізничник”, який функціонує тут вже не один десяток років. На “Вітерцю” вони продовжують вишкіл та проходять виробничу практику. Цьогоріч на дитячій залізниці “працюватиме” близько 150 дітей. Звичайно ж, діти кермують потягом під наглядом дорослих інструкторів, тому поїздка в ньому є цілком безпечною. 

В цьому році дитяча залізниця працюватиме до кінця вересня. Щовихідних, а також на державних святах вона перевозитиме маленьких пасажирів та усіх відвідувачів. Щоправда, вартість квитків цього сезону збільшилась вдвоє: дорослий – 25 грн, дитячий 12,5 грн. Та хіба щастя дитини не варте більшого?

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.